Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

Recenze knihy - Práce na dálku Zn.: Kancelář zbytečná

Internetový seminář

Jak začít pořádat webináře 

Získáte praktické informace, jak přímo od specialistů na online akce.

Více informací >





Napsala: Jitka Stradějová        Datum: 17. 7. 2014


Zajímáte se o práci na dálku? Hledáte prakticky zaměřenou literaturu, která Vám pomůže s prvními kroky? Kniha Práce na dálku Zn.: Kancelář zbytečná nakladatelství Melvil Vám podá pomocnou ruku.



S rozvojem moderních technologií lze stále více povolání vykonávat na dálku, a jak již sám název knihy napovídá, kancelář se tak mnohdy stává zbytečnou proprietou. Práce z domova, kavárny či milované chalupy už nemusí být pouhým snem ale každodenní příjemnou realitou. Přesto řada zaměstnavatelů tento trend, který skutečně dokáže zvýšit produktivitu práce i významně šetřit náklady, stále přehlíží.

V našem prostředí jsme zvyklí, že “benefit” práce na dálku nabízí většinou velké, nadnárodní společnosti. Zakladatelé úspěšné firmy 37signals Jason Fried a Heinemeier Hansson a zároveň autoři knihy Práce na dálku Zn.: Kancelář zbytečná vás ve své knize vyvedou z omylu. I dnes, po 15 letech od založení firmy, se se svými 43 zaměstnanci řadí mezi drobné firmy, a přesto dokázali pro práci na dálku vytvořit dostatečné zázemí a svým příkladem tak inspirují mnohé další.

A to není jediný z mýtů, které publikace boří. Na celkem 247 stránkách se postupně seznámíte s příběhem společnosti 37 signals (dnes již Basecamp), která dala každodennímu dojíždění do kanceláří definitivní sbohem. A to z řady důvodů - zjistili kolik času i energie (nemluvě o nákladech) nás stojí každodenní cestování, kolik času ztratíme na zbytečných poradách i to, že nejlepší talenty nemusíme zákonitě najít jen ve velkých centrech. Nehledě, na to, že mnohé praktiky práci na dálku vlastní, už v kanceláři používáte nyní.

Pokud patříte mezi ty, kteří mají o práci na dálku stále pochybnosti, kapitola “Jak na výmluvy” je tady právě pro vás. Na složité otázky typu, “Jak můžu vědět, že pracuje, když jej nemám na očích?” či “Jak budovat firemní sounáležitost u vzdálených pracovníků” dostanete překvapivě jednoduché a praktické odpovědi. Prosté veličiny jako důvěra nebo efektivní komunikace jsou pro práci na dálku nezbytné proměnné. Máte obavu z praktické spolupráce na dálku? Autoři vám dokážou, že stačí znát pár šikovných triků a vzdálená komunikace může být hračkou. Stačí jen správně nastavit procesy a zvolit vhodné systémy, které jsou pro dané týmy ideální. Když mohou pracovníci 37signals efektivně komunikovat napříč několika státy a časovými pásmy, proč byste to nezvládli právě ve vaší organizaci? Fried a Hansson ovšem nezapomínají ani na případná úskalí - vzdálená práce není pro každého a pro řadu profesí bude ještě mnoho let zapovězena, avšak jaký smysl má diskriminovat ty, kteří tímto způsobem mohou zvýšit svou produktivitu a celkovou spokojenost již nyní?

Kniha neopomíjí ani zaměstnaneckou linii a uvádí užitečné tipy pro podřízené. I pracovník, který již nějakou dobu z domova pracuje, si zde najde své, a to mohu potvrdit, ze své osobní zkušenosti. Vždy je dobré si připomenout, jaké rituály mohou pomoci snadnému přechodu mezi osobním a pracovním životem, a že vzdálená práce neznamená automaticky pouze domácí pracovnu. I v České republice pomalu vznikají coworkingová centra, která mohou velmi prospět těm, kteří potřebují změnit prostředí a načerpat novou inspiraci. Velice užitečné pro vás mohou být tipy, jak udržovat svou motivaci na vysoké úrovni, neupadnout do apatie a zůstat v živém kontaktu se svými kolegy.

I když některé části knihy mohou znít vizionářsky, vzdálená práce se stává běžnou realitou, a čím dříve na ni budeme připraveni, tím lépe můžeme využít jejích benefitů. Český čtenář rozhodně ocení poznámky redakce, které obsahují řadu tipů, jak uvedenou praxi aplikovat v českém prostředí např. v legislativní oblasti nebo na poli nástrojů pro vzdálenou práci. Knihu bych doporučila všem, kteří se o práci na dálku zajímají, začínají v tomto režimu pracovat ale i ostřílenějším vzdáleným pracovníkům, kterým může pomoci vidět staré známé postupy v novém světle.

Dovolte mi na závěr citovat autory knihy: “Práci je jedno, kde ji uděláte” a mně nezbývá než dodat, že tato recenze v klidné domácí pracovně vznikala s mnohem menším úsilím, než by tomu bylo v rušné kanceláři.



Fried J., Hansson D. H.: Práce, na dálku zn. Kancelář zbytečná

Brno 2014, nakl. Jan Melvil Publishing

ISBN 978-80-87270-99-8

Koupit knihu nebo ebook







 

 

   

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace na dálku přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2014 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 
    Partneři: