Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

Generální ředitel Grafton Europe radí, jak na sociální sítě

Ohlížíme se s Milanem Novákem, CEO Grafton Europe za HRM 2013

Internetový seminář

Jak začít pořádat webináře 

Získáte praktické informace, jak přímo od specialistů na online akce.

Více informací >





Napsala: Lucie Bauerová        Datum: 17. 12. 2013


16. října se v Praze konal již 8. ročník konference HR Management, letos s podtitulem Co musí HR přinést do byznysu? (jinak nepřežije). Zlatým partnerem akce byla letos opět společnost Grafton Recruitment a generální ředitel Grafton Europe, Milan Novák, moderoval workshop o využití sociálních sítí. Bezprostředně po akci jsme se ho zeptali, jak na něj akce zapůsobila, a nakonec nám prozradil i několik užitečných tipů.





16.10.2013 proběhla konference HR Management 2013 s Vámi v roli moderátora. Jak jste s akcí spokojený?

Akce přilákala více než 170 HR profesionálů a její program přinesl inspiraci a nové podněty pro práci v oblasti řízení lidských zdrojů. Grafton již dlouhodobě sponzoruje toto odborné setkání a tentokrát jsme se podíleli na realizaci workshopu na téma Sociální média a jejich využití v HR.

Dozvěděli se návštěvníci konference odpověď na jednu z hlavních otázek programu „Co musí HR přinést do byznysu? Jinak nepřežije“?

Z příspěvků byl patrný důraz na návrat k hodnotám a k aktivitě HR směrem k prezentaci hodnot uvnitř společnosti, které jsou základním pilířem úspěchu. V momentě, kdy se zaměstnanci plně ztotožňují s vizí a hodnotami společnostmi, roste jejich angažovanost a produktivita a firmy mají velkou šanci uspět v konkurenčním boji i ekonomicky turbulentní době. Tohle se však nestane, aniž by HR plnilo strategickou roli ve firmách.

Čím letos nejnavštěvovanější oborová konference v oblasti managementu lidských zdrojů inspirovala Vás osobně?

Zaujala mě vystoupení Mondi Štětí a 2N, kde byla patrná úzká spolupráce HR s nejužším vedením či dokonce přímo s majiteli společnosti. V obou případech šlo o velmi úspěšnou realizaci HR strategie s podporou akcionářů i managementu.




Moderoval jste workshop Sociální média a jejich využití v HR pro HR juniory a recruitery. Jací jsou dnešní HR junioři oproti době, kdy jste v oboru před 13 lety začínal?

Doba se posouvá hodně rychle dopředu a je ovlivněna zejména technologiemi. Dnešní nováčci v HR musí kromě vzdělání umět nejen pracovat s novými technologiemi, ale dokonce je využívat maximálně ke svojí práci. Například v oblasti vyhledávání talentů, tzv. recruitmentu, se nyní používají zcela jiné metody. Nalákat talenty lze jen velmi promyšlenou strategií Employer brandingu, správného oslovení a dokonalé znalosti cílové skupiny talentů. To vše už se děje hlavně on-line a v těchto trendech se musí každý HR specialista velmi dobře orientovat.

Jak jsou na tom Češi s efektivitou využívání sociální sítě LinkedIn v porovnání se zahraničím? Nabízí recruiterům dostatečně širokou nabídku při vyhledávání talentů?

Efektivita se zvyšuje, ale je přímo úměrná počtu registrovaných členů sítě. V ČR se zatím jedná o 300 tisíc registrací a převládají obory jako IT, Technické obory, Finance a spíše v úrovni středního a vyššího managementu. Samozřejmě se toto rozložení každým dnem mění. Celosvětově se na LinkedIn přihlásí každou sekundu 2 noví členové. Proto má smysl se domnívat, že tato síť bude i nadále růst ve významnosti a bude hrát dlouhodobě prim v oblastí vyhledávání talentů.

Jedním z témat workshopu byl i social recruitment. Poraďte na závěr uchazečům o zaměstnání jeden tip, jak se snáz nechat najít vyškoleným social recruiterem nebo čím na sebe vhodně upoutat pozornost.

Každý z nás je značka. O značku je potřeba pečovat. Proto je nutné, aby se každý nejdříve zamyslel nad svou prezentací právě v on-line prostředí. Je nutné si uvědomit, že sociální sítě mohou o uchazeči hodně říct. Správný profil na LinkedIn a případně dalších sítích, vytváření si odborné sítě kontaktů, třeba i publikování či prezentace své práce, doporučení svých kolegů a manažerů rozhodně zvýší atraktivitu a vaše značka bude více vidět.





 

 

   

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace na dálku přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2013 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 
    Partneři: