Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

Google Apps nebo Office 365? Rozdíly se stírají

Internetový seminář

Jak začít pořádat webináře 

Získáte praktické informace, jak přímo od specialistů na online akce.

Více informací >

Napsal: Michal Martoch        Datum: 13. 3. 2013


Jsou skoro už jako dvě kupky sena, mezi kterými si má chudák osel vybrat. Dvě nejpoužívanější online kanceláře – Google Apps a Microsoft Office 365 se čím dál více sbližují jak cenou, tak nabízenými funkcemi. A nám tak nezbývá, než se stát osly chytrými a blíže obě kupky prozkoumat.


 


Online kancelář je šikovná věc. Můžeme s ní jednodušeji spolupracovat a komunikovat na dálku – z domova, kavárny nebo vlaku: prostě odkudkoliv. Nejsme připoutaní ke kanceláři a naší počítačové síti, protože dokumenty máme uložené na vzdáleném serveru a sdílíme je pomocí webového prohlížeče. Na textech, tabulkách nebo prezentacích spolupracujeme online v reálném čase, přitom si můžeme psát po chatu nebo uspořádat krátkou videokonferenci místo porady v zasedačce. Snadno se také domluvíme na schůzce pomocí sdíleného kalendáře, ve kterém okamžitě zjistíme, jak jsou na tom ostatní s časem. A na interním webu firmy mohou všichni sledovat aktuální informace a vývoj rozpracovaných projektů. Získáme navíc e-mailové schránky pod vlastní doménou a nemusíme složitě instalovat poštovního klienta. Jestliže nás pak třeba práce na dálku nijak zvlášť neláká, jedno je jisté: s online kanceláří ušetříme za investici do firemního serveru a jeho údržby. I když za cenu toho, že budeme více závislí na kvalitním připojení k internetu.

Google Apps už nejsou zdarma, Office 365 zlevnil

Ještě loni bylo možné s pár omezeními provozovat Google Apps pro firmy zdarma, při počtu uživatelů do deseti. Letos už ne. Každý musí zaplatit 4 EUR měsíčně nebo 40 EUR ročně za uživatele. Stejně tak ještě loni stál nejlevnější paušál Microsoft Office 365 5,25 EUR za měsíc. A letos? Office 365 se svému konkurentovi vyrovnal a nabídl také 4 EUR – jako cenu za tarif pro malé firmy do 50 uživatelů. A protože hlavně cena byla doposud jedním z největších konkurenčních trumfů Google, situace se teď obrací a ke slovu přicházejí spíš kvality nabízených služeb, samozřejmě ruku v ruce s určitou setrvačností uživatelů. 



Co mají Google Apps a Office 365 společného

Oba poskytují štědrý objem e-mailové schránky 25 GB, sdílený kalendář, možnost vytváření vlastních webů, úložný prostor pro dokumenty a možnost jejich online tvorby a úprav v editorech dostupných ve webovém prohlížeči. Dále pak komunikační nástroje jako je chat, hlasový chat nebo videokonference. V základní nabídce se tedy oba konkurenti nijak zvlášť neliší. Rozdíly najdeme v detailech.



Google Disk: spousta místa pro cokoliv

Začněme u výhod Google Apps. V online úložišti i editoru Disk Google (dříve Dokumenty Google) získá každý uživatel 5 GB prostoru na uživatele, ovšem nepočítaje soubory zde vytvořené, které mají neomezené úložiště. A připlatit si víc prostoru není problém. Naproti tomu nejlevnější paušál Office 365 nabízí 10 GB celé firmě a 500 MB na uživatele. A když chcete víc, musíte přejít na dražší paušál a k tomu ještě doplatit. Pokud tedy pracujete ve firmě převážně s textovými dokumenty malého rozsahu, nemusí vás tento rozdíl nijak zvlášť trápit. Problém nastane, když potřebujete sdílet například hodně obrazového materiálu nebo jiných typů objemnějších souborů. Navíc Google Apps dokáže zobrazit velké množství různých typů souborů, včetně HD videí nebo souborů vytvořených aplikacemi z dílny Adobe. Naproti tomu Office 365 se svými Office Web Apps je určený primárně pro vytváření a úpravy souborů MS Office. Velkou výhodou Google Apps je také otevřenost pro integraci aplikací třetí strany, které jsou dostupné na Google Market Place.



Lepší videokonference a krásnější weby v Office 365

Pro pořádání online schůzek se uživatelům Office 365 nabízí Lync Online. Hodí se nejen pro pracovní schůzky, ale například i pro školení a semináře. Snadno můžete sdílet dokumenty, pouštět prezentace nebo používat virtuální tabuli. Za tímto nástrojem přeci jen nedávno spuštěný Google+ Hangouts trochu pokulhává, a to nejen omezením počtu účastníků na 10. Dalším velkým plusem je aplikace pro vytváření kvalitních webových prezentací s velkou škálou možností přizpůsobení vzhledu a rozvržení. Také v tomto ohledu o něco vyčnívá nad podobnou službou Weby Google. A nesmíme zapomínat také na maximální kompatibilitu s desktopovými programy MS Office, kdy můžeme spolupracovat na dokumentu online a přitom neopustit svůj oblíbený Word nebo Excel. Ovšem Google Apps v tomto ohledu nezůstává pozadu: nabízí doplněk Cloud Connect for Microsoft Office, který umožňuje prakticky totožnou funkci.



Nepodceňujte oblibu a tradici

Drobných rozdílů mezi oběma službami bychom jistě našli ještě celou řadu. Je tu však ještě jeden faktor, který je důležité zmínit. A tím je obliba a tradice. Jsou lidé, kteří nedají dopustit na své programy MS Office, a tak se jim bude asi lépe pracovat s Office 365, dokumenty se jim budou zobrazovat vždy spolehlivě a také uživatelské prostředí jim bude blízké. Na druhou stranu bezplatné aplikace Google jako Gmail, Disk Google, Kalendář Google atd. jsou už také poměrně rozšířené. A když potřebujeme sdílet a komunikovat s lidmi mimo firmu, pravděpodobnost, že budou mít účet u Google s přístupem k jeho aplikacím, je vysoká a spolupráce tak bývá často mnohem jednodušší. Jestli ale přesto stále váháte, oba produkty si můžete vyzkoušet nanečisto v bezplatném zkušebním období.


Chcete zavést do firmy online kancelář a nevíte jak začít? Nebo potřebujete jen proškolit zaměstnance na jejich produktivní využívání? Obraťte se na nás. Můžeme vám dát jen pár užitečných rad anebo vás celým procesem implementace provést.





 

 

   

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace na dálku přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2012 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 

    Partneři:          

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků