Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

Den práce na dálku v O2: hrajeme si hudbu budoucnosti

Internetový seminář

Jak začít pořádat webináře 

Získáte praktické informace, jak přímo od specialistů na online akce.

Více informací >

Napsal: Michal Martoch                     Datum: 4. 6. 2012

 

2500 lidí nepřišlo ten den do práce. Neměli dovolenou – zaměstnanci britského O2 se 8. února 2012 zúčastnili firemního experimentu a pracovali na dálku. A i když si někteří z nich trochu přispali, drtivá většina byla stejně produktivní jako v kanceláři a více než třetina dokonce tvrdila, že jejich produktivita stoupla. Také proto dnes společnost O2 tvrdí: práce na dálku je práce budoucnosti.

Jen 125 zaměstnanců britské společnosti O2, kteří byli v kanceláři zcela nepostradatelní,  pracovalo v den „D“ v centrále Slough HQ. Ostatní, tj. 2500 zaměstnanců firmy, zůstali jednoduše doma. A pracovali na dálku pomocí vyspělých technologií pro online spolupráci. Kdykoliv tedy potřebovali komunikovat s kolegy nebo vedením, bylo to téměř stejně snadné jako zajít k vedlejšímu stolu.
 

O úspěchu experimentu mluví čísla


O dva měsíce později zveřejnila společnost výsledky svého experimentu, které úspěch jednoznačně potvrdily. 88 % všech pracovníků tvrdilo, že byli minimálně tak produktivní, jako během běžného dne v kanceláři. A navíc – 36 % z nich bylo přesvědčeno o tom, že jejich produktivita dokonce stoupla. 16 % lidí si přitom po ránu dopřálo delší spánek a 14 % ocenilo, že mohli strávit víc času se svými rodinami. Dalo by se přitom předpokládat, že při použití nových technologií nastane problém a IT pracovníci nebudou vědět, kam dřív skočit. Díky důkladné přípravě k tomu ale nedošlo a IT podpora nezaznamenala žádný nárůst hovorů oproti všednímu provozu.
 

Co na to životní prostředí


Na parkoviště společnosti přijelo v den experimentu jen něco málo přes stovku aut, zatímco průměrně tu parkuje okolo 1 100 automobilů. A co tento rozdíl přesně znamená? 12,2 tun CO2, které ten den neputovaly do ovzduší. Navíc to znamenalo i 2 000 hodin ušetřených při dojíždění, vyčísleno finančně v přepočtu téměř 300 000 Kč. Více než polovina pracovníků navíc potvrdila, že ušetřený čas strávili prací. Tím přitom úspory nákladů nekončí. Protože skoro 18 500 m2 plochy kanceláří bylo v ten den mimo provoz, ušetřila firma i více než polovinu nákladů na spotřebu vody a 12 % nákladů na elektrickou energii. Snad jen chybějící tělesné teplo způsobilo, že společnost zaplatila prakticky stejnou částu za plyn.

 

Výzva pro liniové manažery

 
Asi nejnáročnější byl experimentální den pro liniové manažery. Podle obchodního ředitele O2 Bena Dowda je podpora těchto manažerů jedním z bodů, na kterém je třeba dále pracovat. Manažeři, zvyklí mít své týmy pohromadě a na očích, si totiž musí osvojit zcela nové manažerské dovednosti a způsoby řízení, což patří mezi nejobtížnější úkoly při zavádění práce na dálku. Pokusný den nicméně ukázal, že problémy, které nastaly, mají svá řešení. Proto patří vzdělávání mezi současné priority společnosti.
 

Patří budoucnost práci na dálku?

 
Vedení společnosti O2 si myslí, že současný vývoj nevyhnutelně směřuje k čím dál častějšímu využívání technologií pro práci na dálku. Mezi důvody patří nejen výrazné úspory a ohleduplnost k životnímu prostředí. Zaměstnanci s flexibilními možnostmi jsou i spokojenější, výkonnější a loajálnější – a firmy tak mohou například vyřešit nepříjemný fenomén, kdy zaměstnanci chodí do práce, i když jsou nemocní. Práce na dálku je proto podle společnosti O2 hudbou budoucnosti, kterou si hrají už dnes.

 

Plánujete umožnit práci na dálku i ve vaší firmě? Obraťte se na nás – poskytujeme jak poradenství, tak komplexní služby při implementaci těchto nástrojů. Úvodní konzultaci poskytujeme zdarma.

 

 




 

 

   

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace na dálku přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2012 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 

    Partneři: