Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

Co byste dělali s ušetřenou tisícovkou týdně?

Internetový seminář

Jak začít pořádat webináře 

Získáte praktické informace, jak přímo od specialistů na online akce.

Více informací >

Napsal: Michal Martoch                     Datum: 20. 4. 2012

 

Tuhle tisícovku ještě nemáte. Ale můžete mít: třeba tak, že váš zaměstnanec nepojede na pracovní schůzku autem, ale setká se se zákazníkem prostřednictvím videokonference. Anebo využije jiných výhod práce na dálku – a vy ušetříte nejen za benzín, ale i za pronájem kanceláře, za software nebo správu počítačové sítě. Co byste s takovou tisícovkou týdně udělali?

 

Nepochybujeme o tom, že byste rychlé řešení našli. Ale jen pro inspiraci: neuvítali by vaši zaměstnanci třeba permanentku do fitcentra, předplatné do divadla nebo pravidelnou zdravotní masáž? Přeci jen spokojený zaměstnanec je i zaměstnanec výkonný a loajální. Pokud tedy uspořené peníze jednoduše neinvestujete do dalšího rozvoje vaší firmy. Jak?
 

 

Kde práce na dálku šetří peníze

 

Pomocí práce na dálku lze šetřit na více místech najednou. Nejdříve si ale vysvětleme tři hlavní principy, na kterých funguje firma, která v maximální míře využívá přístupů práce na dálku:

  1. Komunikace probíhá většinou online: zaměstnanci firmy nepotřebují  pro řešení pracovních záležitostí osobní kontakt. V principu téměř vše řeší pomocí e-mailu, chatu, sociálních sítí, telefonování přes internet a videokonferencí. A to i vzdělávání, pracovní schůzky a firemní porady.

    Nejde ale v žádném případě o to, aby se pracovní vztahy odosobnily! Díky online komunikaci můžete být se svými kolegy nebo klienty naopak dokonce v častějším kontaktu. A když pak dojde na osobní setkání, můžete věnovat více prostoru budování vašeho vztahu namísto řešení pracovních problémů.

  2. Firemní data jsou přístupná odkudkoliv:  firma nemá vlastní server ani počítačovou síť. Veškerá data  jsou uložena na vzdáleném serveru a přístupná z jakéhokoliv místa připojeného k internetu. To umožňuje vskutku produktivní spolupráci na společných projektech.

  3. Programy běží v cloudu: celou řadu aplikací dnes již nemusíte instalovat, k jejich využití vám stačí dobré připojení k internetu. Nabídka takových aplikací je velice rozsáhlá – patří sem jak běžné kancelářské programy, tak i například komplexní systémy pro řízení firmy.

Z těchto tří principů vyplývá jednoduše i zdroj úspor:

  • Nižší náklady na firemní prostory (nájem, energie, služby)
  • Nižší náklady na cestování k zákazníkům, mezi pobočkami a k dodavatelům
  • Nižší náklady na provoz vozového parku – snížení počtu aut, oprav a výdajů za běžnou údržbu
  • Nižší náklady na komunikaci (telefony, poštovné)
  • Mezi nepřímé, přesto však související zisky patří i nižší nemocnost a větší spokojenost a produktivita zaměstnanců, ze které vyplývá i jejich menší fluktuace.

 

 

Mluví statistiky: ve hře jsou miliony

 

Ve společnosti  Cisco pracuje na dálku minimálně jeden den v týdnu téměř 70 % zaměstnanců. V roce 2009 zveřejnila společnost výsledky studie zaměřené na tento fenomén – práce na dálku jí za rok ušetřila 277 milionů dolarů. Dalším dobrým příkladem je společnost Centrica, zaměstnávající přes 30 000 zaměstnanců. Ta ušetřila jen v prvním roce projektu práce na dálku 10 milionů liber.  A když zamíříme ještě  výše –  gigant British Telecom snížil své náklady za 8 let zavedením práce na dálku dokonce o půl miliardy liber!


Zůstaňme ale při zemi. Zkuste si jen spočítat, kolik ušetříte tím, když nepojedete každý den do práce autem. Už pokud jezdíte na pracoviště třeba jen 15 km, tak při započítání průměrné náhrady jízdného za pracovní cestu budete mít svou tisícovku týdně jistou .

Nebo s námi vyčíslete náklady na pouhou jednu obchodní schůzku v Praze, na kterou musí přijet účastníci z celé republiky:

 

vzdálenost účastníků celková vzdálenost celkový čas strávený na cestě celkové náklady
účastník z Prahy – 20 km      
účastník z Liberce – 110 km 1020 km 12.45 hod. 8480 Kč
účastník z Ostravy –  380 km      
 
 

A co náklady? Nejdražší cesta: udělej si sám

 

Ano, správně namítnete, že zavedení práce na dálku také něco stojí. Minimálně nákup notebooků a dalšího potřebného hardware, zajištění kvalitních aplikací a proškolení zaměstnanců. A co teprve čas věnovaný sebevzdělávání a nalezení toho správného řešení! Paradoxně ale bývá to zdánlivě nejlevnější řešení tím nejdražším: máme na mysli metodu Udělej si sám. Samozřejmě se vám může podařit zavést do vaší firmy práci na dálku vlastními silami. Z naší zkušenosti ale za takovým úspěchem stojí stovky nezaplacené práce po nocích, které výrazně ukrajují z vaší produktivity. Je to podobné, jako byste si zkoušeli sami ušít boty.

 

Záleží přitom na vás, nakolik si ceníte své zlaté ručičky anebo zlaté ručičky svých zaměstnanců. Zvažte ale, zda by pro vaši firmu nebylo výhodnější, kdybyste se vy i vaši zaměstnanci raději naplno věnovali své práci a na zavedení nástrojů pro práci na dálku si najali profesionály. Specializovaná firma vás celým procesem provede v nepochybně kratší době a s výrazně nižším počtem problémů.
 

Zpět na úvodní stránku Průvodce 

 

 




 

 

   

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace na dálku přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2012 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 

    Partneři: