Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

Bezplatné užitečné programy pro práci z domova

Internetový seminář

Jak začít pořádat webináře 

Získáte praktické informace, jak přímo od specialistů na online akce.

Více informací >

Napsal: redakce Workline.cz                     Datum: 7.6.2012

 

Možná i pro vás, stejně jako pro většinu pracujících z domova je počítač hlavním partnerem pro vykonávání práce. Softwarové vybavení vašeho stroje pak určuje nejen to, jak dobře se vám pracuje, ale má vliv i na vaši výkonnost. V dnešní době samozřejmě existuje celá řada programů, které stojí za to využívat. Nabídneme vám ale nyní přehled těch, které můžete stáhnout a využívat zcela zdarma.

 

  

Ochrana počítače i dat

 

Základem všeho je samozřejmě kvalitní ochrana, a to nejen počítače samotného, ale zejména uložených dat. Nezapomeňte tedy na svůj počítač nainstalovat kvalitní firewall a antivirus. Pro osobní potřebu i pro malé firmy do 10 počítačů můžete bezplatně využívat program Microsoft Security Essentials. Tento antivirus váš počítač ochrání před všemi viry, spywarem a dalšími hrozbami. Přitom ale pracuje na pozadí, takže vás nebude při práci nijak rušit.

 

Zabezpečení přístupu ke konkrétním souborům a složkám pak můžete zajistit prostřednictvím programu TrueCrypt. Citlivá data budete mít díky němu zašifrovaná a chráněná heslem nebo dokonce skryta tak, aby pro běžného uživatele vůbec nebyla vidět. Zajímavou funkcí je pak i vytváření skrytých míst již v zaheslovaném virtuálním disku. I při případném průniku přes primární heslo, tak útočník nebude vidět Vaše nejcitlivější soubory.

 

Tvorba dokumentů a práce s nimi

 

Klasické programy pro tvorbu textových i tabulkových dokumentů, jako je balík Microsoft Office, jsou jistě nepostradatelnými pomocníky při práci. Bohužel na nákup tohoto programového vybavení počítejte s nemalou částkou. Hledáte-li bezplatnou alternativu k těmto programům, rozhodně vyzkoušejte sadu kancelářských aplikací OpenOffice nebo jejich vylepšenou verzi LibreOffice. Tyto balíky nabízí kompletní sadu nástrojů, jaké znáte z placených MS Office. Najdete tu textový editor, tabulkový procesor i nástroj na tvorbu prezentací apod.

 

Pokud vám chybí možnost dokumenty sdílet, můžete využít i online nástroje pro tvorbu dokumentů, jako poskytuje například Google ve svých GDocs. Sdílet dokumenty i jiné soubory, ale můžete i prostřednictvím dalších nástrojů. Program Dropbox vám poskytne jakési bezpečné úložiště Vašich souborů. K tomu pak můžete poskytnout přístup komukoliv, kdo má tento program nainstalovaný. I Vy sami budete mít vždy k Vašim souborům přístup, odkudkoliv potřebujete. Změny v obsahu úložiště jsou navíc neustále synchronizovány.

 

Komunikace všeho druhu

 

Pokud pracujete z domova, jistě hledáte i způsoby, jak efektivně komunikovat s nadřízenými, spolupracovníky či zákazníky. Většina osob i firem využívá zejména program Skype, který je zaměřen na hlasovou a video komunikaci. Pokud ovšem budete chtít tento program využít i pro konferenční hovory, budete si muset již připlatit. Plnohodnotně ho tak můžete v tomto ohledu nahradit programem Team speak, který umožňuje rychlou komunikaci mezi více osobami naprosto zdarma.

 

Upřednostňujete-li emailovou komunikaci a hledáte ideálního klienta, který by nahradil klasický Microsoft Outlook, také nemusíte chodit daleko. Nejoblíbenějším bezplatným emailovým klientem poslední doby je Mozilla Thunderbird, jenž vám kromě základních funkcí nabízí i možnost stahování rozšíření. Díky tomu si můžete práci s emaily plně přizpůsobit Vašim požadavkům.

 

Další programy pro práci z domova

 

Dalších programů, které jsou pro práci z domova téměř nepostradatelné, je samozřejmě ještě celá řada. V rychlosti zmiňme například TeamViewer, který vám umožní pohodlný vzdálený přístup k Vašemu počítači nebo aplikaci Day Organizer, jež vám pomůže s důkladným rozplánováním všech Vašich pracovních i nepracovních povinností.

 

Nevíte-li, kam se na internetu pro tyto pomocníky vydat, navštivte stránku http://mujsoubor.cz. Zde najdete nejen všechny programy z tohoto článku, ale i celou řadu dalších užitečných programů a aplikací, které vám pomohou při práci z domova i při běžném každodenním užívání počítače.

 

Odkazy na programy:

 




 

 

   

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace na dálku přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2012 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 

    Partneři: