Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

Webinář

Napsal: Georgios Yiannakou

 

Pojem webinář pochází ze spojení slov webový seminář a poprvé se začal používat začátkem 21. století společně s rozšířením technologií pro videokonference. Jedná se o živou formu online komunikace, která probíhá prostřednictvím Internetu pouze přes webový prohlížeč. Účastník webináře nepotřebuje extra hardware ani software a možnosti jeho využití jsou velice široké. V největší míře se webináře používají pro předání přínosných informací nebo představení a školení na určitý produkt či službu.


Komunikace při webinářích probíhá oběma směry a umožňuje plné zapojení účastníků. Toto je hlavní rozdíl oproti webcastu, který je realizován pouze od přednášejících k účastníkům. Při webinářích mají účastníci možnost přímé interakce s přednášejícím pomocí chatu, hlasem (sluchátka a mikrofon) či  video přenosem za použití webové kamery.


Další nástroje pro zvyšování interaktivity a prohloubení zážitku z webináře jsou například ankety či sdílená tabule.  Většina moderních systému pro pořádání webinářů dovolují přednášejícímu i účastníkům sdílet prezentace, obrázky, videa, webové stránky či libovolnou aplikaci na jejich počítači. Velice užitečná funkce je možnost vytvoření nahrávky průběhu celého webináře. Nahrávka může být následně zaslána účastníkům nebo vystavena na YouTube či Streamu.

 

Webináře mohou sloužit i jako prostředek k prezentování názorů, pořádání rozhovorů nebo diskuzí. Příkladem může být využití webinářů v rámci předvolební kampaně podobně jako to udělal prezident Obama v USA nebo pro živý rozhovor se známou osobností.

 


Rozdíl webináře a online školení


Webináře jsou ve srovnání s online školením výrazně kratší (60-90 minut) a ve většině případů jsou bezplatné. Počet účastníků webinářů není nijak omezen a může být od několika jednotlivců až po tisíce lidí.

 

Online školení je placené vzdělávání pro malý počet účastníků (1 - 10 lidí). Hlavní důraz je kladen na co největší zapojení všech účastníků. Některé typy online školení se pořádají i pro jednoho účastníka, jako například online školení na Excel nebo výuka jazyků přes Skype. Délka online školení může být libovolná od 1 hodiny až po celodenní akci.


 

Webinář jako marketingový nástroj


Webináře mohou firmám, institucím i nezávislým profesionálům sloužit jako marketingový nástroj pro představení produktů či služeb. Hlavní myšlenka vychází z toho, že pořadatel nabídne bezplatnou vzdělávací přednášku na téma, kterým se zabývá. V závěru webináře představí účastníkům své produkty a služby a vyzve je, aby se v případě zájmu přihlásili na jeho webové stránky nebo jej přímo kontaktovali. Ve srovnání s některými agresivními způsoby marketingu je tato metoda zaměřena na pozitivní přínos a předání něčeho navíc, co jinde zákazník nedostane.

 

Výhody využití webinářů pro marketing:


  • Jednoduchý způsob, jak oslovit tisíce lidí nezávisle na bydlišti.
  • Efektivní využití času pořadatele a účastníků – není potřeba cestovat.
  • Nízké náklady na realizaci a vysoká návratnost investic v porovnání s jinými formami marketingu.
  • Praktický nástroj pro navázání nových kontaktu a prohloubení těch současných.
  • Příležitost získat rychlou zpětnou vazbu na prezentovaný produkt či službu.

 

Ukázka video nahrávky z webináře

 

 

 

Doporučení pro přípravu webináře


  • Termín webináře oznamujte minimálně 4 týdny předem. Získáte tak dostatek času na přípravu a marketingovou propagaci pro získání dostatečného počtu účastníků.

 

  • Webináře jsou obvykle bezplatné a slouží jako marketingový nástroj a PR s cílem předat účastníkům praktické informace užitečné pro jejich osobní nebo pracovní život. Předávání praktických informací vytváří pocit důvěry, jenž může vést až k nákupnímu rozhodnutí. Účastnici na oplátku volitelně poskytnou zpětnou vazbu na obsah, dojmy z lektora, školícího systému i samotný webinář. Pořadatel tak získá důležité informace pro pozdější využití.

 

  • Délka webináře by neměla přesáhnout 90 minut, z toho 20-30% času je nutné vyhradit na dotazy účastníků.

 

  • Maximální počet účastníků je závislý na rozhodnutí pořadatele. Může se jednat i o několik set nebo tisíc účastníků. Z hlediska kvality webináře není počet účastníků nijak omezující. Obvykle však nepřekračuje 25 účastníků, kteří tak získají dostatek prostoru pro své dotazy. Cílovému počtu však musí odpovídat volba vhodného školícího systému.

 

 Zpět na úvodní stránku průvodce

 

 

 

 

   

 

 

Zasílání novinek

 

Bezplatné zasílání nových nabídek webinářů a online školení, které můžete snadno absolvovat ze své kanceláře nebo domova. Zasílání upozornění na nové online služby v katalogu, jenž mohou výrazně usnadnit vaši práci.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Reference účastníků

Webinář: Jak najít a rozvíjet svůj talent a silné stránky

 

"S webinářem jsem byla velice spokojena. Výborný start do budoucna. Takové nakopnutí a uvědomění si, jak je talent bez píle a rozvíjení pouhou další vlastností a to je velká škoda. Doporučuji všem, kteří si chtějí ujasnit, co je bude v životě naplňovat. Chci určitě navázat dalším webinářem a doufám i osobní konzultací šitou na míru... určitě mě to někam posunulo. Také forma byla super, hezky doma v teple..."

 

Andrea Svaková

 

 

Pusťtě si ukázku webináře:

 

 

Aktuální nabídka bezplatných i placených webinářů a online školení >

 

 

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2012 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 

    Partneři: