Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

VoIP - telefonování přes Internet

Napsal: David Skála

 

Hledáte bezplatné či levné řešení pro telefonování? Využíjte VoIP - Voice over Internet Protocol, neboli telefonování přes Internet. Můžete tak výrazně snížit náklady za telekomunikační služby. V článku najdete hlavní rozdíly mezi běžným telefonováním a telefonováním přes Internet,  popis jednotlivých řešení telefonování přes Internet, jejich výhody i nejčastější problémy a možné způsoby řešení.

 

 

Rozdíl běžného telefonování a telefonování přes Internet

 

Způsob telefonování pomocí běžných telefónů (hlasové sítě) a VoIP (počítačové sítě) fungují naprosto odlišně.

 

Běžné telefonování přes hlasové sítě:

  • garance vysoké kvality přenos
  • řízeno centrálně
  • drahé (náročná infrastruktura)

 

Internetové telefonování (VoIP) přes počítačové sítě:

  • může docházet k mikrovýpadkům signálu
  • řízeno až koncovými zařízeními a uživateli
  • bezplatné nebo výrazně levnější

 

 

Druhy VoIP řešení

 

Pro telefonování přes Internet (VoIP) je nutné vlastnit vhodné koncové zařízení. Koncová zařízení mohou být řešena těmito způsoby:

 

Hardwarový IP telefon

 

Přestavuje samostatné zařízení připojené do sítě a obstarávající veškeré činnosti. IP telefon vypadá stejně jako klasický telefon (běžný i bezdrátový), nabízí funkce jako přidržení hovoru, přepínání mezi hovory, konferenční hovory atd. Cena těchto zařízení se pohybuje od přibližně 1000 Kč do 2000 Kč. Připojují se pomocí LAN rozhraní.

 

Softwarový telefon

 

Specializovaná aplikace nainstalovaná na běžném počítači. V současné době existuje velké množství programů. Asi nejznámější v našich podmínkách jsou aplikace Skype, Windows Live Messenger, Google Talk a další.

 

VoIP adaptér

 

Jedná se o VoIP bránu, která umožňuje využívat starší analogová zařízení jako analogový telefon nebo fax. Brána je vybavena několika síťovými konektory pro připojení k Internetu a místní síti. Také může mít několik konektorů pro připojení analogových telefonů. K dispozici může být funkce Quality of Services (QoS), která kontroluje, aby byl datový tok v průběhu hovoru garantován. Po připojení klasického telefonu tak můžete telefonovat dalším uživatelům VoIP telefonů „zdarma“ a po zaregistrování na některém placeném VoIP serveru můžete volat i do běžných telefonních sítí za rozumnou cenu. Cena brány je asi 1000 Kč.

 

Větší komfort telefonování umožňují zařízení ve tvaru telefonního sluchátka. Lze je využít pro telefonování prostřednictvím programů Skype, Windows Live Messenger apod. Sluchátko je většinou připojeno pomocí USB rozhraní, obsahuje několik standardních tlačítek, displej pro práci s telefonním seznamem. Cena těchto zařízen se pohybuje okolo 500 Kč. Můžete také využít bezdrátového provedení, to je připojeno pomocí Bluetooth rozhraní s dosahem cca 30 metrů a ceně okolo 1000 Kč.

 

 

Nejčastější problémy

 

Technologie VoIP přináší řadu výhod. Má však také své nevýhody:

 

  • Odesílání faxů - jedním z problémů je odesílání faxů. Důvodem je softwarové a síťové omezení v domácnostech. Tyto problémy se dají řešit novými protokoly (T.38) nebo změnou podoby faxu na offline zprávu např. přílohu emailu.

 

  • Připojení k Internetu – nevýhodou VoIP telefonie je závislost na připojení k Internetu. Kvalita a spolehlivost hovoru jsou přímo úměrné kvalitě připojení. Ve srovnání s klasickými telefonními technologiemi může docházet k výpadkům hovoru, ozvěnám apod.

 

  • Výpadky elektřiny – VoIP koncová zařízení a síťové prvky jsou závislé na elektrickém napájení.  V případě výpadku proudu tedy není možné telefonovat. Toto se dá vyřešit buď zálohováním z baterie nebo přesměrování hovoru např. na mobilní telefon.

 

  • Bezpečnost – většina běžných VoIP řešení zatím nepodporuje šifrování. Pokud nedochází k šifrování, je odposlech datového přenosu jednoduchou záležitostí. Problémem šifrování je to, že šifrování musí být podporováno oběmi koncovými zařízeními. Pro požadovanou bezpečnost komunikace je tak nezbytné obě komunikační zařízení sladit.

 




 

 

   

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace na dálku přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Videokonference a telekonference - pronájem, řešení na míru

 

Chcete využívat videokonference a telekonference? Využítejte možností pronájmu nebo získejte vlastní řešení včetně školení, jak na to!

 

Více o pronájmu nebo vlastním řešení na míru >

 

 

 

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2012 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 

    Partneři: