Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

Notebook pro práci a komunikaci online a práci z domova

 

Napsal: David Skála          Datum: 10.8.2008

 

Kvalitní notebook je velkým pomocníkem při spolupráci a komunikaci online přes Internet nebo práci doma. Notebook vám umožní nezávislost na místo i čase. Můžete tak libovolně přenášet práci mezi kanceláří a domovem, pracovat u zákazníka nebo v restauraci. Podívejme se na nejdůležitější parametry, které byste neměli při výběru vhodného notebooku opomenout a výhody a nevýhody oproti stolnímu počítači.

 

 

Výhody a nevýhody notebooku oproti stolnímu počítači

 

Při výběru vhodného počítače pro spolupráci a komunikaci online přes Internet nebo práci doma je důležité přemýšlet jestli budete pracovat z několika míst. V případě, že si na tuto otázku odpovíme ano, tak je jedinou správnou volbou notebook. Ukážeme si nyní jednotlivé výhody a nevýhody notebooku oproti stolnímu počítači.

 

Výhody:

  • Přenositelnost - největší výhoda notebooku. Můžete pracovat kdykoliv a odkudkoliv.

  • Nizká energetická náročnost a hluk - stolní počítače nemají problém spotřebovat stovky wattů energie za hodinu, notebook se spokojí pouze s desítkami wattů. Vzhledem k nízké energetické náročnosti je také méně hlučný.

  • Odolnost vůči častému přenášení - stolní počítače nejsou vhodné pro časté přenášení, jednoduše tím trpí. Notebook je k tomu přímo určený. Nemusíte se tedy obávat o poškození v různých pracovních podmínkách.

 

Nevýhody:

  • Velikost a chybějící numerická klávesnice - miniaturizace některých notebooku již dosáhla takových rozměrů, že není úplně komfortní používat tak malou klávesnici. Dalším omezením je chybějící numerická klávesnice.

 

  • Při práci bez elektrické energie pouze omezená výdrž baterie -  běžné notebooky mají výdrž baterie v rozsahu 2-4 hodiny. Při práci mimo elektrickou síť jste tedy omezeni na práci pouze po tuto dobu.

  • Nízká rozšířitelnost hardwarového vybavení - v notebooku není možné (až na vyjímky) měnit jednotlivé hardwarové vybavení. Je tedy nezbytné si před koupí notebooku dobře rozmyslet, co od notebooku očekáváte a na tyto části nezapomenout (např. integrovaná webová kamera, mikrofón a bedničky, různé čtečky, velikost paměti a harddisku, kvalita grafické karty a další.)

 

Současné notebooky jsou po výkonové stránce plně srovnatelné se stolními počítači. Pro kancelářskou práci postačují nejzákladnější řady notebooků s cenou pod 10 000 Kč. Dejte si však pozor na problém s operačním systémem Windows Vista. Tento operační systém je podstatně náročnější na výkon počítače než předchozí verze Windows XP. Pokud budete chtít na notebooku provozovat náročnější aplikace zaměřené na multimedia, grafiku nebo dokonce hraní her, zvolte raději některý z notebooků střední kategorie v ceně 20 000 Kč a více.

 

 

Parametry pro výběr notebooku

 

Procesor 

Nejlevnější notebooky jsou nejčastěji osazeny jedno jádrovými procesory např. Intel Celeron Mobile. Tyto procesory neobsahují některé nejnovější funkce pro úsporu energie a tak notebooky vybavené těmito procesory mohou být v provozu kratší dobu. Ve střední třídě se setkáme již s dvou jádrovými procesory, které nabízejí mnohem vyšší výkon při srovnatelné spotřebě energie. Tyto procesory jsou vybaveny také nejnovějšími technologickými funkcemi.

 

Operační paměť RAM

 

Důležitá součást pro plynulou práci počítače. U nejlevnějších notebooků nejčastěji najdeme 1 GB RAM. Pro plynulou práci s operačním systémem Windows Vista je nutné mít minimálně 2 GB RAM. Pokud je notebook vybaven 1 GB RAM, máte možnost paměť dále rozšířit. Notebooky střední třídy obsahují standardně 2 – 3 GB RAM.

 

Pevný disk

Pevné disky montované do notebooků jsou fyzicky menší (2,5“) než disky ve stolních počítačích (3,5“). Kapacita těchto disků proto končí na hranici 320 GB. U nejlevnějších notebooků můžete očekávat kapacitu disku 80 – 120 GB. Tato kapacita plně dostačuje požadavkům běžných uživatelů, pokud tedy nechcete notebook používat jako skladiště filmů, hudby nebo her. U střední třídy se kapacita disků pohybuje od 160 do 250 GB.

 

Grafická karta

Grafická karta může být největším kamenem úrazu notebooku. Pokud budete notebook používat pouze pro práci, tak se vás tento problém netýká. Nejlevnější notebooky jsou vybaveny integrovanými grafickými kartami. Tyto grafické karty bez problémů obslouží všechny běžné softwarové aplikace přehrají filmy apod., ale na hraní nejnovějších her raději rychle zapomeňte. Notebooky střední třídy již obsahují samostatné grafické karty, které jsou na tom s výkonem mnohem lépe, ale plnohodnotné hraní her je doménou high-endových notebooků.

 

Displej

Standardní velikost displeje je 15,4“. Notebooky s menší úhlopříčkou (převážně 12“) patří do skupiny ultra mobilních zařízení, určených pro časné přenášení. Takovéto notebooky nejsou pro běžnou práci příliš vhodné a jejich cena je také vyšší. Na druhé straně tu jsou notebooky 17“, které slouží jako náhrada stolních počítačů. Větší displej znamená i více místa pro plnohodnotnou klávesnici, 2 pevné disky apod. 

 

Základní rozlišení 15,4“ displeje je 1280 x 800 bodů, u dražších modelů může být i 1680 x 1050. Při výběru displeje berte v úvahu jakou práci budete na notebooku vykonávat. V případech, kdy potřebujete velkou pracovní plochu, je výbornou alternativou připojení druhého externího monitoru. Vzniknou vám tak 2 pracovní plochy, které dokážou výrazně zrychlit vaši práci.

 

Příslušenství

Při výběru notebooku přemýšlejte, které příslušenství pro svou práci využijete. Při spolupráci a komunikaci online přes Internet nebo práci z domova vám doporučujeme jako nezbytné minimum webovou kameru a vestavěné reproduktory a mikrofon. Pro rychlejší práci je možné k notebooku připojit externí klávesnici ( s numerickou částí) a myš.

 

Připojení k Internetu

Notebooky standardně vybaveny klasickým modemem, síťovou kartou a wifi kartou. Doma nejvíce využijete síťového připojení, na cestách můžete využít možností dnes již bezplatným wifi připojení např. v restauracích, u benzínových stanic, v prostorách veřejných institucí, atd.




 

 

   

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace na dálku přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Reference účastníků

Webinář: Jak najít a rozvíjet svůj talent a silné stránky

 

"S webinářem jsem byla velice spokojena. Výborný start do budoucna. Takové nakopnutí a uvědomění si, jak je talent bez píle a rozvíjení pouhou další vlastností a to je velká škoda. Doporučuji všem, kteří si chtějí ujasnit, co je bude v životě naplňovat. Chci určitě navázat dalším webinářem a doufám i osobní konzultací šitou na míru... určitě mě to někam posunulo. Také forma byla super, hezky doma v teple..."

 

Andrea Svaková

 

 

Pusťtě si ukázku webináře:

 

 

Aktuální nabídka bezplatných i placených webinářů a online školení >

 

 

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2012 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 

    Partneři: