Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

Způsoby práce z domova

Napsal: Michal Martoch        Datum: 1.11.2008

 

Zaměstnavatelé se často obávají umožnit zaměstnancům práci z domova. Obavy však nejsou na místě. Vše si lze nejprve vyzkoušet a poté práci z domova rozšířit dále. Existuje několik způsobů. Ty se liší především počtem dnů v měsíci, ve kterých může zaměstnanec práci z domova vykonávat a jsou vždy závislé na zkušenostech a možnostech zaměstnavatele.

 

 

Příležitostná práce z domova

 

Většinu času trávit na pracovišti jako obvykle a pouze příležitostně umožnit práci z domova. Tento přístup je vhodný pro všechny zaměstnavatele, kteří o alternativě práce z domova nikdy neslyšeli a nebo o tom teprve uvažují. Zaměstnavatel nemá co ztratit a pokud se to osvědčí, tak z toho může získat mnohé přínosy. Vedoucí pracovníci neztrácejí nad zaměstnancem dohled a mohou práci z domova snadno posoudit.

 

Zaměstnanci to dává příležitost práci z domova „na vlastní kůži“ vyzkoušet a zjistit její výhody i úskalí. Jednoduše si ověří, jestli je schopen dodržovat základní předpoklady a podmínky a jestli je pro něj práce z domova skutečně ta pravá.

 

Činnosti, pro které to lze využívat, jsou např. zjišťování informací, vypracování jakéhokoliv písemného dokumentu, vytváření měsíčních zpráv apod. Zjednodušeně lze říci, že to je výhodné pro všechny činnosti, kde je nezbytný souvislý klid na práci, jenž bývá při práci v kanceláři problém nalézt.

 

 

Polovinu času v kanceláři a druhá práce z domova

 

Po získání dostatečného množství zkušeností (6-12 měsíců je dostatečné) může zaměstnavatel u některých pracovníků přejít na pokročilejší způsob práce z domova.

 

  • 2-3x týdně v kanceláři a 2-3x týdně práce z domova - během části týdne stráveného v kanceláři se uskuteční všechny podstatné schůzky a zbytek týdne tak zůstane na koncepční práci v klidu z domova. Většina profesí může být vykonávaná právě tímto způsobem.

 

  • Jeden týden ve firmě, druhý týden práce z domova - v případě, že zaměstnavatel zajistí pro zaměstnance ubytování, tak může získat vysoce kvalifikované pracovníky i z velice vzdálených oblastí.

 

V případě zavedení této kombinované práce z domova je vhodným řešením tzv. sdílené pracovní místo. Znamená to, že k jednomu pracovnímu stolu se přiřadí 2 pracovnici, kteří se podle určitých pravidel střídají. Jeden z nich je na pracovišti, druhý doma a naopak. Takový způsob práce přináší zaměstnavateli nemalé úspory na nákladech za pronájem.

 

 

Plná práce z domova - homeworking

 

Plná práce z domova, tzv. homework je výhodná pro každého zaměstnavatele, který chce:

 

  • získat kvalitní pracovníky ze vzdálených oblastí nebo ze zahraničí
  • zaměstnávat ženy i po dobu mateřské dovolené
  • zaměstnávat osoby se ZTP a plnit si tak zákonnou povinnost v jejich zaměstnávání
  • získávat další výhody


S pracovníky je možné dohodnout, že absolvují několika týdenní až měsíční zaškolení ve firmě a poté budou pracovat z domova. Na důležité schůzky mohou dojíždět např. 1-2x za měsíc.


Při plné práci z domova existuje
riziko, že pracovníci budou odtrženi od dění u zaměstnavatele. Kvalitním zaškolením, odborným výběrem softwaru a hardware pro komunikaci a dodržováním určitých doporučení to však lze bez větších problémů vyřešit.

 

 

Práce na dálku - teleworking

 

Určité profese jsou vykonávány mimo pracoviště zaměstnavatele. Jedná se například o obchodní zástupce a manažery, technické pracovníky na stavbách, zavádění nových technologií, IT specialisty, konzultanty a řadu dalších. Pro tyto účely je výhodné vybavit pracovníka nezbytnými znalostmi a vybavením, které jim umožní být neustále ve spojení s centrálou firmy.

 

Zaměstnavateli to přináší výhody v tom, že daný pracovník může vykonávat práci na několika činnostech nebo projektech současně. V případě potřeby se ze vzdáleného místa připojí přes Internet a snadno se zúčastní důležité schůzky prostřednictvím telekonference nebo videokonference.




 

 

   

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace na dálku přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Reference účastníků webinářů

Webinář: Jak najít a rozvíjet svůj talent a silné stránky

 

"S webinářem jsem byla velice spokojena. Výborný start do budoucna. Takové nakopnutí a uvědomění si, jak je talent bez píle a rozvíjení pouhou další vlastností a to je velká škoda. Doporučuji všem, kteří si chtějí ujasnit, co je bude v životě naplňovat. Chci určitě navázat dalším webinářem a doufám i osobní konzultací šitou na míru... určitě mě to někam posunulo. Také forma byla super, hezky doma v teple..."

 

Andrea Svaková

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2012 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 

    Partneři: