Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

V USA byl schválen zákon nařizující teleworking - práci na dálku

Napsal: Michal Martoch                            Datum: 16.12.2010

 

Dne 8. prosince 2010 podepsal prezident Barack Obama nový zákon H.R. 1722 – The Telework Enhancement Act (Zákon rozšiřující práci na dálku). Zákon přikazuje všem Federálním agenturam vypracovat interní pravidla umožňující práci na dálku, tedy práci mimo koncelář nebo práci z domova a to všem zaměstnancům, kde to okolnosti dovolují.

 

 

Pravidla pro Teleworking - práci na dálku musí obsahovat způsob, jak takové zaměstnance identifikovat a dále informovat o této možnosti. Mimo to má být v každé federální agentuře stanoven manažer pro Teleworking program, vypracován tréninkový plán pro manažery i pracovníky a jednotlivé předpisy musí být začleněny do plánů, které mají poskytovat základní služby v případě přírodních katastrof nebo jiných nebezpečí. Na toto zpracování mají agentury 180 dní.

 

Z federálních zaměstnanců USA by mohlo v režimu Teleworkingu pracovat cca 1,2 miliony osob. V současné době může pracovat na dálku pouze 9% z nich, tedy cca 108 000 osob. Exekucí zákona by se to mělo umožnit všem. V budoucnu se plánuje také vytvoření určité formy státní podpory pro firmy a instituce.

 

 

teleworking cisco

 

Největším světovým propagátorem Teleworkingu je pravděpodobně Cisco, které má

mezi svými pracovníky více než 70 000 pracovníků, kteří mohou využívat výhod Teleworking.

 

 

Výhody teleworkingu

 

Teleworking se stává stále více využívaný nejen v zámoří, ale také v EU nebo přímo v ČR. Organizacím i pracovníkům poskytuje celou řadu finančních i nefinančních přínosů. V průvodci naleznete jejich výčet pro zaměstnavatele, zaměstnance i společnost. Vzhledem k rychle rostoucím nákladům na dopravu je teleworking řešení, jak tyto náklady výrazně snížit. K hlavním předpokladům ovšem patří především pochopení všech souvisejících problémů a způsobů jejich řešení.

 

Organizace Telework Exchange v návaznosti na schválení nového zákona vytvořila report, která poskytuje tipy a doporučení, jak začít s teleworkingem a které problémy je nezbytné vyřešit:

 

 

 

1) Změňte způsob myšlení a vytvořte systém manažerské podpory


Klíčové problémy:

  • Značné množství manažerů nemá žádné zkušenost s teleworkingem
  • Manažeři neví, jak řídit / komunikovat / spolupracovat vzdáleně
  • Někteří zaměstnanci plně nerozumí smyslu jejich práce, jejich roli a přínosu pro organizaci

 

Navržené řešení:

  • Spuštění vzdělávání 360 stupňů pro pracovníky
    • Školení manažerů a pracovníků, jak pracovat v týmu spíše, než individuálně
    • Přesné definování cílů a zodpovědností
    • Školení pro manažery a pracovníky, jak efektivně využívat nástroje pro online komunikaci a práci na dálku
    • Vybudování poradenského centra pro manažery a pracovníky
  • Vytvoření pilotního programu
    • Soubor nejlepších praktik umožňující zavedení teleworking za 90 – 120 dní
    • Rozvojový program pro školitele a konzultanty
    • Vytvoření scénářů pro jednotlivé oblasti a obory a na ně navazující školení
    • Vedení manažerů při jejich prvních zkušebních testech s teleworkingem

 

„Řiďte výsledky stejně jako lidi!“

 

 

 

2) Definujte základní fakta, abyste ukázali přínos a překonali odpor ke změně

 

Klíčové problémy:

  • Práce je o výsledku, nikoli o místě
  • Uvědomění, že teleworking je přínosný pro firmu/ organizaci, nikoli pouze pro zaměstnance

 

Navržené řešení:

  • Nadefinování výsledků a výstupů v souladu s cíli organizace
  • Nastavení systému pro zadávání úkolů a měřítek, které podporují tyto cíle
  • Soustředění se na „work - life effectiveness“ - efektivita v práci i v životě jako přínos pro organizaci/ firmu, nikoli na „work - life balance“ - rovnováha mezi prací a osobním životem, což je přínos pro zaměstnance
  • Zdůrazňování přínosů teleworkingu manažerům prostřednictvím měření produktivity zaměstnanců v souladu s cíli organizace

 

„Teleworking dává organizaci jedinečný přínos, aby poskytla zaměstnancům možnost vytvářet skutečně měřitelné výsledky.“

 

 

 

3) Školení managementu a měření produktivity práce

 

Klíčové problémy:

  • Zaměstnanci a manažeři nemají nastavené očekávání od teleworkingu
  • Značná část hodnocení výkonnosti pracovníků neobsahuje jasně definované cíle a výsledky

 

Navržené řešení:

  • Publikování příručku pro stanovení kvalifikace pracovníků pro teleworking
  • Vytvoření pracovní smlouvu zahrnující teleworking (počet hodin, cíle, způsoby komunikace, atd.)
  • Nadefinování jasné pracovní zodpovědnosti pro zaměstnance
  • Identifikace přesných cílů
  • Stanovení rozsahu zodpovědností a dostupnosti pracovníků při práci na dálku

 

„Vytvořte jasné očekávání na obou stranách – na straně managementu i pracovníků. Pak důsledně a pravidelně spolupracujte a komunikujte.“

 

 

 

4) Podpora teleworkingu ze strany technologií – bezpečné, efektivní a cenově dostupné řešení

 

Klíčové problémy:

  • Získání kvalitního pochopení nutných nástrojů pro efektivní práci vzdálených pracovníků – rychlost připojení k internetu, hardware, software, atd.
  • Zajištění současně přístupnosti a bezpečnosti
  • Dostatečná kvalifikace pracovní síly pro účinné a efektivní používání jednotlivých nástrojů

 

Navržené řešení:

  • Školení pro manažery i zaměstnance, jak pracovat s novými technologiemi
  • Rozšíření mobilních technologií mezi zaměstnance
  • Přizpůsobení systémů pro teleworking – zakryptované počítačové disky, vzdálené pracovní stanice, vzdálené systémy pro spolupráci jako videokonference, webináře a online kanceláře
  • Vytvoření procesů pro monitoring a upgradování zdrojů
  • Migrace IT systémů do Cloud computingu

 

„Informační technologie podporují teleworking - práci na dálku a dosahování výjimečných cílů.“

 

 

 

Chcete zavést teleworking také ve vaší organizaci?

 

V rámci našich služeb poskytujeme komplexní řešení pro práci na dálku. Po dohodě pro vás navrhneme a zrealizujeme řešení odpovídající vaším požadavkům a potřebám. Více informací získáte v sekci Služby nebo nás přímo kontaktujte >

 

 domecek

 

 

 




 

 

   

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace na dálku přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Reference účastníků webinářů

Webinář: Jak najít a rozvíjet svůj talent a silné stránky

 

"S webinářem jsem byla velice spokojena. Výborný start do budoucna. Takové nakopnutí a uvědomění si, jak je talent bez píle a rozvíjení pouhou další vlastností a to je velká škoda. Doporučuji všem, kteří si chtějí ujasnit, co je bude v životě naplňovat. Chci určitě navázat dalším webinářem a doufám i osobní konzultací šitou na míru... určitě mě to někam posunulo. Také forma byla super, hezky doma v teple..."

 

Andrea Svaková

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2012 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 

    Partneři: